صاحبان کسب و کار موفق میدانند که برای رسیدن به اهداف تجاری خود باید برند محصولات و خدمات خود را پرورش و آن را تبدیل به انتخاب مشتریان خود کنند، شرکت های بزرگ برای ارتقا جایگاه برند خود از روش های مختلفی استفاده می کنند ، مثلا بیلبوردهای تبلیغاتی ، تبلیغات تلویزیونی و یا رادیویی ، پیامک تبلیغاتی ، استفاده از شبکه های اجتماعی و  .....

ابتدا سعی میکنیم بطور مختصر در مورد برند و برند سازی اطلاعاتی را دراختیار شما قرار دهیم. و در ادامه روش برند سازی با استفاده از ارسال پیامک را شرح خواهیم داد.

 

برند چیست؟

برند یعنی یک نام، عبارت، نشانه یا علامت یا ترکیبی از اینها که با هدف متمایز کردن یک کالا یا خدمت از سایر کالاها و خدمات یک فروشنده یا برای ایجاد تمایز میان کالا و خدمت یک فروشنده با کالا و خدمات سایر فروشندگان به کار گرفته شود.

به عبارت ساده تر ،  برند مثل روح، نامرئی است که به وسیله نام و نشان تجاری و هر خصوصیت دیگر به کالبد محصول یا خدمت دمیده و با آن‌ها عجین می‌شود. قابل دیدن نیست؛ اما برای مردم و مشتریانش حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

به زبان دیگر، برند برداشت کلی یک مشتری با توجه به تک‌تک تعاملاتی است که با شما، شرکتتان و محصولاتتان داشته است.

 برای ثبت سفارش ارسال پیامک انبوه  بصورت رایگان در سامانه پیامکی لیمو اس ام اس ثبت نام کنید.

برندسازی چیست ؟

برندسازی یعنی تلاش برای رسیدن به معروفیت و محبوبیت و یا ایجاد و تقویت برداشت مثبت نسبت به شرکت یا محصولات آن در ذهن مخاطب

 

با توجه به تعاریف بالا میتوان دریافت که برند سازی دارای اهمیت بسیار بالا برای دیده شدن محصولات و خدمات است ، در یک فروشگاه بزرگ برای اینکه مشتری برند شما را انتخاب کند فقط چند ثانیه وقت وجود دارد ، معمولا مشتریان محصولی را انتخاب می کنند که آن را بشناسند و به آن اعتماد بیشتری داشته باشند ، مثلا در انتخاب محصولات لبنی معمولا انتخاب با محصولی است که بیشتر شنیده و یا دیده شده است.

برند سازی با استفاده از ارسال پیامک یکی از روش های ارزان و مقرون به صرفه است که صاحبان کسب و کار دائما از آن استفاده می کنند و بسیار از آن راضی هستند ، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بیش از 90 درصد پیامک ها توسط مخاطبین خوانده می شود . اگر روش درست ارسال پیامک را بدانیم میتوانیم بسیار ساده و با هزینه بسیار کم اقدام به معرفی برند خود نماییم و آن را در ذهن مخاطب خود به عنوان یک گزینه خرید قرار دهیم.

 

تکنیک 3 مرحله ای :

قبل از هر چیز باید به این نکته توجه کنیم که استفاده از یک محتوی متنی مناسب بسیار مهم و غیرقابل جایگزین می باشد ، همچنین ساعت ارسال پیامک نیز بسیار مهم می باشد.

مرحله اول : معرفی

در این مرحله شما می توانید بر اساس استراتژی خود به افراد مختلف ارسال پیامک داشته باشید مثلا ارسال پیامک سطح شهر ، ارسال بر اساس کد پستی ، ارسال پیامک برای مشتریانی که ازتون 1 بار رهگذری خرید کردند.

در حالت شما محصول خود را معرفی می کنید و با این کار اولین ذهنیت رو برای مشتری خودتون ایجاد می کنید.

سامانه پیامکی رایگان لیمو اس ام اس می تواند با استفاده از ارسال پیامک تبلیغاتی امکانات ویژه خود شما را در این کار همکاری نماید ، مشاوران ما در کنار شما خواهند بود

مرحله دوم : تثبیت

 

معمولا این مرحله بین 7 تا 10 روز بعد از ارسال اول انجام می شود.

در این مرحله شما می توانید اگر شرایط ویژه ای دارید و یا اینکه مزیت رقابتی(کد تخفیف ، ارسال رایگان ، فروش ویژه ، ...) خاصی دارید به مشتریان خود ارائه دهید ، در این مرحله اسم برند شما برای مشتریان شما تکرار شده و اطلاعات بیشتری در ذهن مخاطب شما شکل میگیرد.

 

مرحله سوم ، یاد آوری

معمولا این مرحله بین 30 تا 45 روز بعد از ارسال دوم انجام می شود.

در این مرحله با یادآوری برند خود حتی اگر مشتری نیاز به محصول یا خدمات شما نداشته باشد ، برند شما در خاطر خواهد داشت و زمانی که به محصول شما نیاز پیدا کرد ، حتما آن را بررسی و جز گزینه های خود قرار خواهد داد ، ذکر این نکته خالی از لطف نیست این مرحله می تواند چند بار تکرار شود ، مثلا به بهانه تبریک عید و مناسب ها ، اطلاع رسانی در مورد جشنواره ها و ....

 

سامانه پیامکی رایگان لیمو اس ام اس می تواند با استفاده از امکانات ویژه خود شما را در این کار همکاری نماید ، مشاوران ما در کنار شما خواهند بود.

 

 ثبت نام رایگان در پنل پیامک 🍋 لیمو اس ام اس 🍋