واتساپ مارکتینگ چیست؟


واتساپ مارکتینگ یک روش تبلیغاتی و بازاریابی است که از پلتفرم پیام‌رسان واتساپ برای ارتباط با مشتریان و ارسال پیامک تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی یا ارائه خدمات استفاده می‌کند. این روش معمولاً شامل ارسال پیام‌های متنی، عکس، ویدیو، یا حتی پیام‌های صوتی به مشتریان می‌شود.

واتساپ مارکتینگ از ویژگی‌های مختلف واتساپ مانند گروه‌ها، لیست پخش، واتساپ بیزینس، واتساپ وب و ... برای برقراری ارتباط با مشتریان استفاده می‌کند. این ابزارها به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهند که به صورت مستقیم با مشتریان خود در تماس باشند، به سوالات آن‌ها پاسخ دهند، محصولات و خدمات را معرفی کنند، تخفیفات و پیشنهادهای ویژه اعلام کنند و در کل روابطی نزدیکتر و موثرتر با مشتریان خود برقرار کنند.


مزایای واتساپ مارکتینگ


مزایای واتساپ مارکتینگ شامل افزایش درجه اعتماد مشتریان، افزایش فروش، افزایش ارتباط مستقیم با مشتریان، ارائه خدمات بهتر و سریع‌تر، و کاهش هزینه‌های بازاریابی است. با این حال، باید به دقت به قوانین حریم خصوصی و قوانین مرتبط با ارسال پیام‌های تبلیغاتی در واتساپ توجه کرد تا از ایجاد مشکلات حقوقی جلوگیری شود.

برای ثبت سفارش ارسال پیامک انبوه بصورت رایگان در سامانه پیامکی لیمو اس ام اس ثبت نام کنید.

مزایای بازاریابی واتس اپ برای کسب و کار شما


روابط عمیق با مشتریان
بیش از 55 درصد از مردم در صورت استفاده از برنامه های پیام رسان، احساس ارتباط بیشتری با یک برند دارند. حفظ چنین ارتباطی به نوبه خود به برندها کمک می کند تا هزینه های خود را کاهش دهند زیرا حفظ مشتری 5 تا 25 برابر ارزان تر از جذب است.

نرخ تبدیل بالاتر
انتخاب یک کانال عالی برای تماس اولیه با مشتریان بسیار مهم است. مردم ممکن است از تماس‌های تلفنی ناراضی شوند در حالی که از طریق ایمیل یا رسانه‌های اجتماعی این حس را ندارند.اینجا جایی است که واتس اپ برای تشویق مشتریان بالقوه شما به سمت خرید مفید است. کسب و کارها می گویند که مشتریان به 40 درصد از پیام های واتس اپ خود پاسخ داده اند.

فروش بهتر
واتساپ مارکتینگ به عنوان نوعی عصای جادویی برای فروش شما عمل می کند. ترفند ساده اضافه کردن شماره تلفن واتس اپ در وب سایت شما ممکن است منجر به 27 درصد فروش بیشتر شود.

به نظر می رسد فرصت دستیابی به یک برند از طریق هر برنامه پیام رسان به تنهایی باعث ایجاد اعتماد به مشتریان بالقوه می شود. حداقل 66 درصد نسبت به خرید از یک شرکت در صورت فعال بودن در پیام رسان ها خوش بین هستند.


هزینه کمتر بازاریابی
واتس اپ هنوز یک کانال بازاریابی بسیار مقرون به صرفه است که این پلتفرم را برای مشاغل کوچک فریبنده می کند. تنها چیزی که برای رسیدن به این پلتفرم نیاز دارید نصب یک برنامه و اتصال به اینترنت است.

در همین حال، احتمال اینکه پیام شما به دست مشتری برسد بسیار زیاد است. به طور متوسط، یک کاربر روزانه بیش از 23 بار واتس اپ را چک می کند.


استراتژی بازاریابی واتس اپ

استراتژی بازاریابی واتس اپ


استراتژی بازاریابی واتساپ باید بر اساس نیازها و هدف‌های کسب‌وکار شما شکل بگیرد. اما در کل، استراتژی بازاریابی واتساپ می‌تواند شامل این موارد باشد:


.اهداف و KPI های خود را مشخص کنید
.مخاطب هدف خود را مشخص کنید
.اپلیکیشن کسب و کار را دریافت کنید
.یک شخصیت برند ایجاد کنید
.لیست مخاطبین بسازید
.ارتباطات خود را طراحی کنید
.ارائه خدمات عالی به مشتریان

قابلیت لیست برودکست واتساپ


کسب‌وکارهای بسیاری به‌منظور اطلاع‌رسانی یا ارسال پیامک انبوه از مشتریان، با چالش‌های فراوانی مواجه هستند. اما قابلیت لیست برودکست واتساپ، انجام چنین کاری را برای آن‌ها بسیار ساده کرده است. مزایای لیست برودکست واتساپ شامل:


.برقراری ارتباطی مستقیم و شخصی‌سازی شده با مشتریان
.دریافت بیشترین نرخ تعامل از سمت مشتریان
.ارسال پیام در قالب‌های محتوایی متنوع
.اطلاع‌رسانی سریع برای رویدادها و اخبارهای حساس به زمان
.ارسال پیام به مشتریانی با پتانسیل بالای تبدیل شدن به مشتری

برای ثبت سفارش بصورت رایگان در پنل اس ام اس لیمو اس ام اس ثبت نام کنید.


پیام‌های تبلیغاتی همراه با المان‌های گرافیکی


در واتساپ مارکتینگ، اگر پیام‌های تبلیغاتی همراه با المان‌ها و تصاویر گرافیکی جذاب ارسال شوند، مشتریان بسیاری را به خرید محصول ترغیب می‌کنند. همچنین اگر روزانه براساس اطلاعات تماسی ثبت شده در دستگاه شماره گیر مشتری باید به انبوهی از مشتریان پیام ارسال کنید، استفاده از قابلیت‌های واتساپ برای ارسال پیام‌هایی جذاب همراه با المان‌های گرافیکی بسیار مفید خواهد بود. باتوجه‌به نرخ بازدید بالای این مدل پیام‌های تبلیغاتی، کسب‌وکارها شانس بیشتری برای افزایش فروش خواهند داشت.

پیام‌های تبلیغاتی همراه با المان‌های گرافیکی

 

ثبت نام رایگان در پنل پیامک 🍋 لیمو اس ام اس 🍋